Charlotte Rampling

 

 

"MN: Liliana Cavani holokausztfilmje, Az éjszakai portás a lehető legmesszebb esett a könnyed vígjátékoktól. A leghíresebb jelenetet, amikor félmeztelenül táncol náci maskarában, Cavani előrevette, ezt forgatta le legelőször. Kegyetlen dolog lehetett ezzel kezdeni az első munkanapját…

CR: A rendezők már csak ilyenek: a kegyetlenség része a munkaköri leírásuknak. De az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Az éjszakai portás egy kis költségvetésű, európai művészfilm volt, nem volt más választásunk; akkor és ott, elsőnek kellett megcsinálnunk a film talán legrizikósabb jelenetét. Valamennyi rendezőm közül Liliana Cavani volt a legkegyetlenebb, de ezt meg is követelte tőle ez a film, olyan mélységekbe kellett alászállnunk. Korábbról nem sokat tudtam a holokausztról, 28 éves voltam, ekkoriban nem nagyon beszéltek a történtekről. De Cavani keze alatt alapos leckét kaptam. Emberpróbáló munka volt, de nem panaszkodom. A „jaj, de megszenvedtem a művészetért” kezdetű szólamok nem állnak jól nekem."

Magyar Narancs: „Az a kék szempár!” - Charlotte Rampling színésznő